ظریف از فیس بوک به تبیان آمد

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

آیا زمان دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 تعیین شده است؟

خانم کاترین اشتون روز جمعه تماس تلفنی برقرار کرد و قرار گذاشتیم که اولین گفت‌وگوی من و ایشان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد شکل گیرد. در صورتی که مناسب بود همان جا با استفاده از حضور وزرای خارجه در حاشیه مجمع عمومی مذارکرات با 1+5 آغاز شود. البته اینکه مذاکرات را چگونه و در چه سطحی ادامه دهیم، بسیار بستگی به این دارد که طرف مقابل چه میزان اراده سیاسی و تمایل به حل موضوع داشته باشد.

با توجه به احتمال وقوع جنگ در سوریه، این اقدام چه تبعاتی می تواند برای منطقه داشته باشد و هشدار شما به کشورهای غربی در این زمینه چیست؟

ما به صورت صریح  چند نکته را در رایزنی‌هایمان در مورد سوریه مطرح کردیم. همان‌طور که در نشست گروه 20 دیدیم دنیا با روش آمریکایی‌های مخالف است و آمریکایی ها کاملا منزوی هستند و این سیاست آمریکایی‌ها مورد قبول نیست. از نظر ما  چند نکته باید مورد توجه دنیا قرار گیرد. محور اول این است که استفاده از سلاح شیمیایی به هر شکل و توسط هر کسی ممنوع و محکوم است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که قربانی سلاح شیمایی بوده و مردم ما در سردشت و نظامیان ما با گوشت و خون و پوستشان تجربه کرده‌اند و گروه قابل توچهی از جانبازان شیمیایی در میان ما هستند و این یادگار جنیت علیه بشریت است که آن زمیان غرب در برابر آن ساکت بود. لذا این محور اصلی ماست و ما اجازه نمیدهیم که استفاده از سلاح شیمیایی بار دیگر در منطقه اتفاق بیفتد و به صورت یک روند در بیاید. نکته دوم این است که همه شواهد دال بر این است که تاکید مقامات آمریکا بر مسوولیت یک طرف بر استفاده از سلاح شیمایی کاملا غیر منطقی و بدون دلیل است.

در شرایط فعلی که بر طبل جنگ کوبیده می شود، این است که جنگ، پاسخ به مشکلات منطقه ما نیست و خودش مشکل منطقه ماست. این که گروهی جنگ طلب به هر بهانه‌ای بخواهند منطقه را به خاک و خون بکشند، مشکلات منطقه را حل و فصل نمی کند. تنها راه حل مشکل سوریه، راه سیاسی است و باید بر آن تاکید شود

 حداقل باید اجازه داده شود که بازرسان سازمان ملل متحد که متاسفانه اجازه تعیین مسوولیت به آنها د اده نشد بود و تنها در حد بررسی وقوع این جنایت وظیفه داشتند، نتیجه بررسی‌های خود را اعلام کنند و اجازه داده شود که یک ارگان بیطرف میزان مسوولیت را تعیین کند نه اینکه خودشان در یک زمان هم دادستان و هم قاضی و مجری حکم باشند. این مساله به هیچ وجه برای ما مورد قبول نیست و حتی نزدیک‌ترین متحدان آمریکا نیز این نقش را برای ایلات متحده قائل نیستند که بتواند چنین تصمیمی ر ا داشته باشد. نکته سوم که از همه نکات مهم‌تر است در شرایط فعلی که بر طبل جنگ کوبیده می شود، این است که جنگ، پاسخ به مشکلات منطقه ما نیست و خودش مشکل منطقه ماست. این که گروهی جنگ طلب به هر بهانه‌ای بخواهند منطقه را به خاک و خون بکشند، مشکلات منطقه را حل و فصل نمی کند. تنها راه حل مشکل سوریه، راه سیاسی است و باید بر آن تاکید شود راهی است که تمامیت ارضی و استقلال سوریه را به رسمیت بشناسد و کمک نکند به ترویج فرقه گرایی و افراط و کمک کند به اینکه مردم سوریه که چند سال است در فشار حمللات نظامی هستند از این مشکل رهایی یابند. حتما راه حل این نیست با تحمیل یک جنگ جدید به سوریه و توسط قوای خارجی مشکل را دو چندان کرد. کما اینکه در طول دو سال گذشته با تحمیل جنگ بر مردم سوریه و تحریک گروه‌های تکفیری و افراط گرایان، یک شرایط خطرناکی در منطقه ایجاد کرده‌اند به این امید واهی که مکشلات خوشان را به بیرون از مرزهای خود انتقال دهند. ولی افراط در منطقه دامن کسانی که به این مساله دامن زده‌اند را خواهد گرفت.

ظریف

طرح دریافت غرامت جنگی از عراق در مجلس شورای اسلامی  مطرح است. نظر وزارت خارجه رد این باره چیست؟ آیا مذاکره‌ای با وزارت خارجه در این خصوص انجام شده است؟

با دوستان مجلس رایزنی را شروع خواهیم کرد. هنور زایزنی جدی با ما صورت نگرفته ولی ما نظرات خودمان و دیدگاه‌های سیاسی و حقوقی خودمان را که مبتنی بر حمایت از حقوق مردم ایران، تحکیم روابط دوجانبه و صلح و ثبات در منطقه است را با دوستان مجلس در میان خواهیم گذاشت.

فعالیت در فضای مجازی را تا چه حد در برقراری ارتباطات در حوزه دیپلماسی رسانه‌ای، با توجه به فعالیت‌های گسترده خود در این فضا را موفق ارزیابی می‌کنید؟

تمایل دارم که بتوانم با مردم ارتباط نزدیک داشته باشم و مخصوصا در سطح بین‌ا‌لمللی که عده‌ای تلاش دارند با قلب واقعیات در مورد ایران یک چهره غیر واقعی از ایران نماشی داده شود و از این طریق جنگ افروزی و جنگ طلبی گروه‌هایی که حیاتشان در تنش و دامن زدن به اختلاف، تشنج و جنگ است،‌ خواسته اند این سیاست و منافع خود را با وارونه جلوه دادن حقایق در مورد ایران کتمان کنند، بنده به سهم خودم با استفاده از وقت استراحت خودم بتوانم در این زمینه نقش کوچکی ایفا کنم.

مصاحبه از هاتف پوررشیدی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: سینا خداکرم هاتف پور رشیدی الیگودرز سیاست زبانکده پروین اعتصامی

تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392 | 5:41 بعد از ظهر | نویسنده : سینا |

دیدار فرماندهان ارتش با رهبر انقلاب در نوشهر
شعر خوانی | عده ای شاد و خنده رو
کدخدای دروغو!
حصر سران فتنه لغو می شود؟
عزت وعبرت
معجزه شیخ رجبعلی خیاط
«باب الجواد» راه ورودی به قلب توست!
تکنوکراسی در معماری شهر تهران
تاسیس وبلاگ طلبه
نامه ای که آقا نوشت و چمران امضا کرد
تایید هولوکاست خطای تاریخی یا خط سیاسی!
خط قرمز قطعی ما ولایت فقیه است
همه می دانند ادعاهای آمریکا علیه جبهه مقاومت یک دروغ بزرگ است
رسوایی هاشمی در هم صدایی با آمریکا
تهذيب نفس از ديدگاه فلسفه صدرايى‏
ظریف از فیس بوک به تبیان آمد
برخلاف امریکا همه گزینه‌های اسد روی ‎میز است
رجعت از دیدگاه روایات
رضایت مشترک، رویایی دست‌یافتنی
حقیقت دفاع امیرالمومنین علیه السلام از عثمان
آیا منظور از قائم همیشه حضرت مهدی است؟
7 نکته مهم اخلاقی در 7 حکایت کوتاه
مرغ باغ ملکوتم!
اشعار زیبا مخصوص امام زمان (عج) و ماه رمضان
از ته دلت بخند
یک مراسم ازدواج ترسناک!
شما دینتون را فروختید و ما خریدیم
من دشمنت نیستم!
نقدی متفاوت بر تفکرات پدر معنوی کارگزاران سازندگی؛ هاشمی رفسنجانی از منظری دیگر
گام اول اعتدال اقتصادی پرهیز از ایجاد شوک‌ جدید
14 درس مهم از مکتب ولایت
قرآن کریم
حضرت آیت الله العظمی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه :
14 درس مهم از مکتب ولایت
شهید فروشی نمی کنیم
آثار مهدی باوری و مهدی یاوری در خانواده
زندگی بهاری با یاد مهدی (ع)
سوره نور، خانواده و مهدویت
نفش زن در سرباز پروری برای جبهه ی حق
آسیب شناسى ارتباطات اینترنتى
جنبش هاى هم سو
فقه جعفرى و فهم اجتماعى نص
مطهرى و صداى پرسش هاى زمانه
درس اخلاق - جلسه 1
قطعه جدید استاد کریمخانی در وصف امام رضا علیه السلام : تو کیستی؟
صحیفه ملعونه
هدف وزنه برداری، شکستن رکورد سیدنی
حرف مدرس را تایید کرد
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • دانلود